Senin, 20 Juni 2011

Tetap Muda Dan Sehat Dengan Aprikot

Ini lazat buah berbiji kuning-oren adalah sumber gembira untuk para penggemar fanatik. Adakah anda seperti itu langsung dari tangan anda atau hidangan penutup yang manis, pubescent permukaan ini buah pasti memberikan banyak manfaat bagi tubuh. Seperti yang lazat seperti apa adanya, aprikot ini juga membantu meningkatkan kemudaan anda.

Sebuah kulit tampak lebih muda dan sihat kehidupan mereka yang termasuk dua buah ini dalam pola makan sehari-hari mereka adalah bukti yang jelas tentang apa yang boleh membawa. Sekarang mari kita lihat lebih dekat sebuaht bagaimana buah yang indah ini dapat sangat berguna untuk anda.! br!! br! karotenoid! br! Rahasia aprikot kuasa terletak pada tahap quality sebuah antioksidan kuat yang disebut karotenoid. Bebas oksigen bentuk karotenoid seperti lycopene, alfa-karotena, dan beta-karotena merupakan pigmen organik membantu laki-laki.

Beta-karotena sedang ditukar oleh tubuh untuk Vitamin A yang bermanfaat bagi mata-mata itu melindungi daripada kerosakan fungsional, mengurangkan risiko of memperoleh katarak, dan mencegah mata daripada penyakit yang xerophthalmia mengeringkan conjunctival epitel.

Aprikot juga melindungi jantung melalui merah terkenal karotenoid yang disebut lycopene. Lycopene melindungi jantung dengan mengurangkan kadar Low-Density lipoprotein (kolesterol jahat) yang menyebabkan pembentukan plak di dalam pembuluh darah, yang pada gilirannya, memicu sejumlah penyakit jantung. Jabatan Pertanian Amerika Syarikat mengatakan thdi lycopene adalah antioksidan yang paling kuat antara lain kerana hal ini karotenoid peroxyl memadamkan radikal yang merosakkan DNA yang memulakan kanser. Lycopene membantu dalam melawan kanser payudara dan kanser prostat.

Kering aprikot merupakan sumber baik lycopene. Orang-orang rentan terhadap penyakit ini harus merangkumi aprikot dalam makanan mereka.

Simbol Properties dan Keuntungan
Velvety aprikot juga tinggi serat. Aprikot digunakan untuk mencegah dan menghilangkan sembelit dan bolehbahkan menyebabkan diare. Tiga aprikot cukup untuk berpengaruh. Ini bererti juga bahawa hal itu boleh membantu anda slash berat badan, mempunyai pencernaan yang normal, dan kawalan darah tinggi kadar gula. Serat juga menjaga pembuluh darah dari menjadi sesak.

Aprikot juga kaya akan kalium yang membantu dalam mengawal tekanan darah dan kontraksi daripada biji aprikot heart.The sama-sama berkhasiat. Setiap kernel mempunyai beberapa sifat yang membantu terbukti untuk meredakan batuk yangnd membantu sistem alat bantu pernafasan menjadi kencang. Tapi sebelum makan sebuah kernel, hujung bibit harus dipotong kerana hal ini mengandungi tahap quality yang boleh mengganggu laetrile perut.

Aprikot juga kaya akan vitamin C dan Besi
Aprikot juga membantu tubuh melawan penyakit Alzheimer, hilang ingatan, dan penyakit mata yang disebut Age-Related degenerasi makula.

Around the World and Beyond
Apricot adalah ubat tradisional China yang membantu dalam restoring kehilangan cecair tubuh (yang juga mencegah dehidrasi) dan dalam mendetoksifikasi tubuh. Tanpa mengetahui mengapa mereka melakukannya, juga makan aprikot China untuk meningkatkan kesuburan. Sekarang kita tahu bahawa buah ini melimpah dalam mineral yang meningkatkan pengeluaran yang hormones.In seks Lembah Hunza di Himalaya, orang-orang yang digunakan aprikot sebagai makanan pokok. Banyak centenarians tinggal di daerah ini.

Kerana itu manfaat, Eropah telah lama memikirkan aprikot untuk aphrodisiacs. Bahkan, William Shakespeare aprikot digambarkan dalam A Midsummer Night's Dream seperti itu. Dalam The Duchess of Malfi, aprikot digambarkan sebagai inducer daripada childbirth.Three berkurun-kurun yang lalu, minyak aprikot inggris yang digunakan untuk melawan ketumbuhan dan borok.

Pejabat Penerbangan dan Antariksa Nasional Administrasi mengatakan bahawa astronaut (dalam penerbangan) termasuk aprikot pada menu mereka untuk beberapa kali sudah. Bahkan, aprikot telah berada di menu Apollo 15 perjalanan.kesihatanport

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by